U kunt gewoon weer naar onze tandartspraktijk komen

Net als alle andere tandartspraktijken in Nederland leveren wij weer elke reguliere vorm van mondzorg. Hierbij gaan wij er van uit dat u naar alle waarschijnlijkheid niet besmet bent met het coronavirus COVID-19 en dus geen symptomen heeft van een (mogelijk) COVID-19 infectie.*

Waar dient u rekening mee te houden?

Maak van tevoren (telefonisch) een afspraak. Ook zult u voor uw bezoek een aantal gezondheidsvragen moeten beantwoorden, dit kan zowel telefonisch, online, maar eventueel ook op de praktijk zelf.

Houdt afstand van elkaar. Een overvolle wachtkamer is onwenselijk, dus komt u aub niet (veel) te vroeg voor uw afspraak. Er bestaat de kans dat u dan buiten (in uw auto) moet wachten. In de behandelkamer geldt de afstandsregel overigens niet, want anders zouden de mondzorgverleners u niet kunnen helpen.

Hoe zit het met de veiligheid?

Tandartspraktijken voldeden altijd al aan de hoogste hygiënestandaarden: het gebruik van mondkapjes, handen desinfecteren en het schoonmaken van instrumenten/oppervlakten zit in de natuur van mondzorgverleners. In de behandelkamer ziet u geen veranderingen. Wel zult u merken dat u bij het betreden van de praktijk gevraagd wordt uw handen te desinfecteren.

Heeft u een probleem in uw mond?

Heeft u kiespijn of voelt u iets in uw mond? Blijf er niet mee doorlopen, maar bel ons. Doe dat bij pijn wel meteen ’s morgens vroeg. Zo heeft u de grootste kans dat u dezelfde dag nog geholpen kunt worden.

En wat als u verkouden bent, koorts heeft of in thuisisolatie zit?

Heeft u symptomen passend bij een COVID-19 infectie?* Laat u zich testen op besmetting van het coronavirus COVID-19 en overleg met ons of uw behandeling kan worden uitgesteld totdat het testresultaat bekend is. Als dat niet mogelijk is (bijvoorbeeld bij hevige kiespijn), bel ons.

Hoe kunt u ons verder helpen?

• Kom bij voorkeur alleen of met maximaal één begeleider.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, ook in de wachtkamer en bij de receptie.
  • Was uw handen thuis voor vertrek met water en zeep.
  • Was uw handen regelmatig met zeep; ook goed tussen uw vingers. Of gebruik handendesinfectiemiddel.
  • Raak uw ogen, mond en neus zo min mogelijk aan.
  • Geef elkaar geen hand.
  • Hoest en nies in een tissue of in de binnenkant van uw elleboog.

*Als symptomen bij (mogelijk) COVID-19 worden beschouwd: verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn EN/OF (licht) hoesten EN/OF plotseling verlies van reuk-en/of smaakvermogen (zonder neusverstopping) EN/OF kortademigheid/benauwdheid EN/OF verhoging óf koorts boven de 38⁰C.

error: Content is protected !!